Garantie en defecten
Wettelijke garantie
Wanneer je een product bij ons koopt heb je ten allen tijde, mits je het product normaal gebruikt, recht op een goed product. Mocht een product niet aan je verwachtingen voldoen dan zullen wij de garantiebepalingen uit het Burgerlijk Wetboek onverkort tegenover je nakomen. Wij willen u vragen zo snel mogelijk en bij voorkeur binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek contact met ons op te nemen.
Na je mededeling onderzoeken wij of we het gebrek eenvoudig kunnen herstellen of dat we het product en/of de defecte onderdelen kunnen vervangen. Mocht dit in zijn geheel, of op de korte termijn, niet mogelijk zijn dan bieden wij je de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden. Je krijgt dan (een gedeelte van) de aankoopprijs van ons terug.
Aanvullende fabrieksgarantie
Op sommige van onze producten geeft de fabrikant extra garantie. Wil je meer informatie over deze garantie en wat deze inhoudt stuur ons dan een mail en wij laten je dan per omgaand weten welke aanvullende garantie er is voor de desbetreffende fabrikant.
Deze garantie geldt uiteraard onverminderd de wettelijke garantiebepalingen die wij tegenover je moeten nakomen, zoals hierboven beschreven. Wij raden je daarom ten alle tijde aan in het geval van een gebrek eerst met ons contact op te nemen. Wij zorgen ervoor dat de reparatie van het product op de juiste manier verloopt.
Ons verzoek is om een retourformulier aan te vragen. Het is belangrijk om een defect z.s.m. aan ons te melden.
Stappenplan
U heeft een bestelling geplaatst, maar u wilt toch een product retourneren of omruilen. Uiteraard is dat geen probleem en wij helpen u er graag mee! U kunt de retouraanvraag indienen door de stappen hieronder te volgen.
- Stap 1: Log in met uw account op mijnautoonderdelen.nl
- Stap 2: Ga naar; "mijn bestellingen"
- Stap 3: Klik op "Bekijk details" van uw bestelling
- Stap 4: Klik op "Retourneren"
- Stap 5: Vink het artikel of de artikelen aan welke u wilt retourneren en geef hierbij ook de vervolgactie aan.
- Stap 6: Bevestig uw retouraanvraag.
- Stap 7: U krijgt u een bevestiging van uw retouraanvraag via de mail. Vervolgens kunt u in "mijn retouren" uw aanvraag volgen.
Ik wil retour aanvragen maar ik heb nog geen account
U wilt een retour indienen, maar u heeft de bestelling geplaatst zonder een mijnautoonderdelen.nl account:
Geef dit door, door een e-mail te sturen naar [email protected]. Vermeldt uw klant en/of uw ordernummer. Uw account zal dan geactiveerd worden zodat u de retouraanvraag via onze website kunt indienen. U krijgt hier een e-mail over verstuurd.
Is je artikel defect? Lees dan eerst 'Garantie en defecten'.
Je kunt ook de producten verzenden zonder aanmelding door modelformulier in te vullen maar wij adviseren vooraf een RMA nummer aan te vragen om de retourproces zo soepel en zo snel mogelijk te laten verlopen. MijnAutoOnderdelen.nl, Dobbeweteringstraat 5, 3044 GA Rotterdam
U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.